Странице

недеља, 21. октобар 2012.

Strpljenje

Strpljenje je jedna od vrlina za koja ja baš i ne mogu da se pohvalim da je posedujem. Medjutim, za lampwork, pogotovo u zemji u kojoj živimo, ja sam se dobro naoružala. Najveći problem je nabavka apsolutno svog materija koji je potreban. Srećom postoji internet :)
Juče sam naručila staklo preko interneta iz Nemačke i sada čekam.

U medjuvremenu sam dosta istraživala pokušavajući da rešim neke od problema sa kojima sam se susrela.
Prvo o vrsti stakla. Postoje različiti proizvodjači stakla: Murano, Lauscha, Reichenbach, Creation is messy (CiM) i dr. Ja sam se opredelila za meka stakla. Ona imaju oznaku 104COE (mislim da je tako). Postoje različite debljine staklenih štapića (glass rods) 4-9mm, staklene niti (glass stringers) 1-2mm, staklane konfete, prah...
Drugo - gas. Za sada koristim još uvek mapp gass, vrlo brzo se potroši boca i iziskuje dosta novca. Pošto radim u svom stanu, mislim da nije najsretnije rešenje da držim dve velike boce. Većina ljudi koji rade lampwork koristi mešavinu propana i kiseonika. Mislim da sam našla drugo rešenje, ali još uvek čekam da aparat stigne iz Rusije, pa ću videti. Ovaj aparat radi na vodu i struju, nema isparenja kao kod rada sa propanom. Kad stigne potrebno je da ga testiram. Najbitnija je izlazna temperatura, kako bi staklo moglo da se topi i debljina plamena (brener je fiksan, pa to može da predstavlja problem).
Treća velika i jako važna stvar - pucanje perle. Od kako je došlo malo hladnije vreme dosta perli koje uradim puknu. Prvo sam mislila da je zbog kvaliteta stakla koje sam dobila u komletu za početnike, pa onda da je možda bead release, medjutim čitajući forume videla sam da je najverovatnije brzo hladjenje stakla, odnosno potreba stakla da se dopeče (iskali) u peći. To je još jedna finanskijski zahtevna peć koju je potrebno imati, ako želim da sačuvam svaku perlu koju uradim.
Četvrto - alat. Postoje razne alatke koje su potrebne pri pravljenju perli. Na moju veliku sreću imam sjajnog zeta koji mi je napravio veliki broj alatki i sa nestrpljenjem ih čekam. Stižu danas!

Strpljenje... do sledeće perle.

1 коментар: